يهدف البرنامج إلى الإلمام بالتقارير الإدارية: ماهيتها، وأهميتها. ومعرفة العلاقة بين التقارير والاتصالات. ومعرفة أنواع التقارير وكذلك التعرف على الهدف من التقرير. و مراحل وخطوات إعداد التقرير. والإمام بمواصفات التقرير الجيد. ومعرفة الجوانب الشكلية للتقرير، تلخيص وحفظ التقارير. ومعرفة أسس تطوير مهارة الكتابة. تطبيق ذلك عملياً.
• the concept, importance and objectives of the adminstration
• Management components and functions.
• various management theories.
• various business functions.
The characteristics of an effective business manager.
• the impact of modern factors and variables on business management.
• familiarity vision, mission and strategic management are.
* human resources concept, importance and objectives .
• Human resources management functions and how to manage them.
• familiarity financial vision and marketing are
• the obstracle on business management and how to overcome them.